Veelgestelde vragen

Hoe voer ik een klacht in?

Vul hiervoor het klachtenformulier op onze homepage in. Klik dan op de knop: “Formulier invullen”

Wie ontvangt de klacht?

De klacht die u invoert komt binnen bij de uitgever en de verspreider. Zij zullen er gezamelijk voor zorgen dat uw klacht opgelost wordt.

Waarom vragen jullie om mijn persoonsgegevens?

U kunt optioneel uw persoonsgegevens bij ons achter laten deze gegevens worden gedeeld met de uitgever en (indien u toestemming heeft gegeven) met de verspreider. Zo kunnen hun nog eventueel contact met u opnemen hoe het met uw klacht staat.

Wat is een bezorgcontrole?

De optie ‘start bezorgcontrole’ betekent dat wij per email wekelijks controleren of uw klacht is opgelost. U ontvangt na verzending van uw klacht een automatische bevestigingsmail. In deze mail kunt u ook aangeven dat uw persoonsgegevens eerder verwijderd dienen te worden dan de normale bewaartermijn.

Hoe verwijder ik mijn persoonsgegevens?

In de bevestigingsmail die u van ons ontvangt na het invoeren van een klacht zit een link waarbij uw persoonsgegevens direct worden verwijdert. Normaal worden deze gegevens maximaal 2 jaar bewaard.

Wat kan ik doen tegen ongewenste reclame en folders in mijn brievenbus?

Dat kunt u doen door een Nee/Nee sticker of Nee/Ja sticker te plakken op uw brievenbus. Een aantal gemeenten in Nederland zijn overgestapt naar de Ja-sticker, deze sticker plakt u wanneer u wel folders wenst te ontvangen.

Ik ontvang geen folders meer, hoe kan dat?

Het kan zijn dat uw gemeente is overgestapt naar de Ja-sticker, dit houdt in dat u vanaf dat moment specifiek moet aangeven dat u folders wel wilt ontvangen. Heeft u geen Ja-sticker, dan mag de bezorger geen folders meer bij u bezorgen. U kunt dit het beste checken bij de website van uw gemeente of dit voor u het geval is.